Rok 2001 v oblasti
obchodu
lze charakterizovat těmito faktory:
• nepříznivý vývoj kurzu CZK/EUR
s vlivem na inkaso v české měně
• zvyšující se tlak konkurence
a postupný úbytek trhu středního sortimentu
• pokračující globalizace tržního prostředí
s nástupem dovozů z Asie
• pokračující substituce porcelánových izolátorů plasty
• stagnace domácího trhu se středním sortimentem
Výše uvedené negativní faktory limitovaly účinnost obchodu společnosti a
přes jejich značný vliv a dopad lze konstatovat, že si naše společnost
nejenom udržela svoji pozici na trhu, ale dále diverzifikovala svoje
zákaznické portfolio a zvýšila tak podíl exportu na celkových tržbách na
64 %.
Prodej do USA dosáhl cca 2,8 % a byl tak vytvořen předpoklad pro další
růst v roce 2002. Prioritou zůstaly rovněž trhy FSU a samozřejmě udržení
pozice na domácím a slovenském trhu. Reorganizací
výrobních kapacit a změnou provozní logistiky jsme mohli nabídnout větší
výrobní možnosti pro prodej plášťů VVN, jejichž objem tak dosáhl 5 mil.
Kč měsíčně.
V rámci interních procesů se v roce 2001 stala klíčovou implementace
marketingové koncepce řízení společnosti.
Závěrem lze konstatovat, že příznivý výsledek roku 2001 vytváří velmi
dobrou pozici pro následující rok, kdy naše společnost očekává další
navýšení prodeje zejména do USA a na trhy FSU. |
The year 2001 can be characterised
in the sphere of business by the following factors:
• unfavourable development of exchange rate CZK/EUR
with the impact on collection in the Czech currency
• increasing pressure of competition
and a gradual decrease of the market of middle assortment
• continuing globalisation of market environment
with the start of imports from Asia
• continuing substitution of porcelain insulators with plastics
• stagnation of the local market with middle assortment
The above-mentioned negative factors have limited efficiency of the
company´s business and in spite of their considerable effect and impact
it can be said that our company has not only maintained its position on
the market but also diversified further its customer portfolio and thus
increased the share of export in total sales to
64 %.
Sales to the USA reached cca 2.8 % and thus the condition for a further
development in 2002 was created. The FSU markets also remained a
priority and, of course, maintaining a position
on both local and Slovak markets. By reorganising production capacity
and changing operating logistics, we could offer
larger production possibilities for sales of VVN jackets whose volume
thus reached CZK 5 mil. monthly.
Within internal processes, implementation of marketing concept of the
company´s management became very important in 2001.
In conclusion, we can state that a favourable result of 2001 creates a
very good position for the next year when your company expects a further
increase in sales esp. on USA and FSU markets. |