Úvodní slovo
generálního ředitele

General Manager's
Introductory Word

Přehled vybraných
ekonomických ukazatelů

Basic economic
data envelopment

Obchodní činnost
Business activities

Výroba, kvalita,
investice a ekologie

Production, Quality,
Enviromental policy
and Investment

Zpráva o řádné účetní
uzávěrce za rok 2001

Report on Annual
Financial Statement
for Year 2001

Zpráva auditora (výňatek)
Návrh na rozdělení zisku

Auditor's Report (quotation)
Proposal for distribution
of profit

Rozvaha
Balance sheet

Výkazy zisků a ztrát
Profit & loss account

Orgány společnosti
Company Bodies

Organizační schéma
Company Structure

Prodejní teritoria
Sales teritories

Kontakty
Contacts

Certifikát
Certificate


Formát PDF
PDF Format

Obchodní
činnost

Business
activities
     

Rok 2001 v oblasti obchodu
lze charakterizovat těmito faktory:

• nepříznivý vývoj kurzu CZK/EUR
  s vlivem na inkaso v české měně
• zvyšující se tlak konkurence
  a postupný úbytek trhu středního sortimentu
• pokračující globalizace tržního prostředí
  s nástupem dovozů z Asie
• pokračující substituce porcelánových izolátorů plasty
• stagnace domácího trhu se středním sortimentem

Výše uvedené negativní faktory limitovaly účinnost obchodu společnosti a přes jejich značný vliv a dopad lze konstatovat, že si naše společnost nejenom udržela svoji pozici na trhu, ale dále diverzifikovala svoje zákaznické portfolio a zvýšila tak podíl exportu na celkových tržbách na 64 %.

Prodej do USA dosáhl cca 2,8 % a byl tak vytvořen předpoklad pro další růst v roce 2002. Prioritou zůstaly rovněž trhy FSU a samozřejmě udržení pozice na domácím a slovenském trhu. Reorganizací výrobních kapacit a změnou provozní logistiky jsme mohli nabídnout větší výrobní možnosti pro prodej plášťů VVN, jejichž objem tak dosáhl 5 mil. Kč měsíčně.

V rámci interních procesů se v roce 2001 stala klíčovou implementace marketingové koncepce řízení společnosti.

Závěrem lze konstatovat, že příznivý výsledek roku 2001 vytváří velmi dobrou pozici pro následující rok, kdy naše společnost očekává další navýšení prodeje zejména do USA a na trhy FSU.

The year 2001 can be characterised
in the sphere of business by the following factors:

• unfavourable development of exchange rate CZK/EUR
  with the impact on collection in the Czech currency
• increasing pressure of competition
  and  a gradual decrease of the market of middle assortment
• continuing globalisation of market environment
  with the start of imports from Asia
• continuing substitution of porcelain insulators with plastics
• stagnation of the local market with middle assortment

The above-mentioned negative factors have limited efficiency of the company´s business and in spite of their considerable effect and impact it can be said that our company has not only maintained its position on the market but also diversified further its customer portfolio and thus increased the share of export in total sales to 64 %.

Sales to the USA reached cca 2.8 % and thus the condition for a further development in 2002 was created. The FSU markets also remained a priority and, of course, maintaining a position on both local and Slovak markets. By reorganising production capacity and changing operating logistics, we could offer larger production possibilities for sales of VVN jackets whose volume thus reached CZK 5 mil. monthly.

Within internal processes, implementation of marketing concept of the company´s management became very important in 2001.

In conclusion, we can state that a favourable result of 2001 creates a very good position for the next year when your company expects a further increase in sales esp. on USA and FSU markets.

     

ZPRÁVA | REPORT 2001

<< | >>

3